velissariou-frontistio-paphos-abi

Επιλογή ομάδων προσαντατολισμού στην Γ’ Γυμνασίου

Με το τέλος του Γυμνασίου, οι μαθητές καλούνται για πρώτη φορά να αποφασίσουν αν θα ακολουθήσουν το Λύκειο ή την Τεχνική Σχολή. Η επιλογή αυτή είναι καθαρά προσωπική και  θα πρέπει να λαμβάνεται μετά από πολλή σκέψη, προβληματισμό, σωστή και αντικειμενική πληροφόρηση καθώς και συμβουλευτικές συνεδρίες με τον καθηγητή Συμβουλευτικής και Επαγγελματικής Αγωγής. Η απόφαση έχει βαρύνουσα σημασία.

Το Λύκειο και η Τεχνική Σχολή οδηγούν σε ισότιμα απολυτήρια, προσφέροντας τις ίδιες ευκαιρίες ως προς την επιλογή για συνέχιση των σπουδών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση όσο και ως προς τόσο την άμεση αναζήτηση εργασίας. Αυτό που διαφοροποιεί τις δύο επιλογές είναι η καλλιέργεια διαφορετικού τύπου δεξιοτήτων, κάτι το οποίο αντανακλάται και στο διαφορετικό Αναλυτικό τους Πρόγραμμα. Το Λύκειο εστιάζει στην καλλιέργεια μίας γενικής μόρφωσης, την οποία συνθέτουν οι έξι κατευθύνσεις σπουδών. Η Τεχνική Εκπαίδευση, από την άλλη, εστιάζει στην ανάπτυξη της πρακτικής ευφυΐας των μαθητών, την οποία προάγουν οι διάφορες ειδικότητες θεωρητικής και πρακτικής κατεύθυνσης. Αυτό, συνεπάγεται τη διαφοροποίηση στη μέθοδο διδασκαλίας, αφού στις Τεχνικές Σχολές τα μαθήματα γίνονται, κυρίως, σε εργαστήρια με μικρούς αριθμούς μαθητών. Με αυτόν τον τρόπο, η διδασκαλία έχει πιο προσωπικό και άμεσο χαρακτήρα και οδηγεί στην αποδοτικότερη απορρόφηση γνώσεων. Οι κλίσεις και τα ενδιαφέροντα των μαθητών καθώς και τα μελλοντικά τους σχέδια, είναι οι παράγοντες που θα τους κατευθύνουν προς τη μία ή την άλλη επιλογή.

Η Α΄ Λυκείου είναι µία τάξη που περιλαμβάνει, κυρίως, μαθήµατα κοινού κορμού, τα οποία καλύπτουν 31 περιόδους την εβδομάδα, και έχουν σκοπό να παρέχουν γενική και ολόπλευρη µμόρφωση στους µμαθητές. Παράλληλα, όμως, µε το κοινό πρόγραµµα µαθηµάτων, το Νέο Ωρολόγιο Πρόγραμμα  εισάγει από την Α΄ τάξη την εμβάθυνση σε δύο µαθήµατα τα οποία ανήκουν σε µία από τις τέσσερις Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού Τα µαθήµατα αυτά διδάσκονται το καθένα κατά δύο περιόδους την εβδομάδα, επιπλέον από αυτά του κοινού κορμού και έχουν σκοπό να οδηγήσουν τους µαθητές σε αντίστοιχες κατευθύνσεις σπουδών στη Β΄ και Γ΄ τάξη.

1η Ομάδα Προσανατολισμού

  • Αρχαία Ελληνικά/Αρχαιογνωσία
  • Ιστορία

Τα μαθήματα προσανατολισμού/εμβάθυνσης της 1ης ΟΜΠ είναι τα Αρχαία/Αρχαιογνωσία και η Ιστορία. Η 1η ΟΜΠ οδηγεί στην Κατεύθυνση Κλασικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών, στην Κατεύθυνση Ξένων Γλωσσών και Ευρωπαϊκών Σπουδών και στην Κατεύθυνση Καλών Τεχνών.

2η Ομάδα Προσανατολισμού

  • Μαθηματικά
  • Φυσική

Τα μαθήματα προσανατολισμού/εμβάθυνσης της 2ης ΟΜΠ είναι τα Μαθηματικά και η Φυσική. Η 2η ΟΜΠ οδηγεί στην Κατεύθυνση Θετικών Επιστημών-Βιοεπιστημών-Πληροφορικής-Τεχνολογίας και στην Κατεύθυνση Καλών Τεχνών.

3η Ομάδα Προσανατολισμού

  • Μαθηματικά
  • Οικονομικά

Τα μαθήματα προσανατολισμού/εμβάθυνσης της 3ης ΟΜΠ είναι τα Μαθηματικά και τα Οικονομικά. Η 3η ΟΜΠ οδηγεί στην Κατεύθυνση Οικονομικών Επιστημών και στην Κατεύθυνση Καλών Τεχνών.

4η Ομάδα Προσανατολισμού

  • Οικονομικά
  • Αγγλικά

Τα μαθήματα προσανατολισμού/εμβάθυνσης της 4ης ΟΜΠ είναι τα Οικονομικά και τα Αγγλικά. Η 4η ΟΜΠ οδηγεί στην Κατεύθυνση Υπηρεσιών και στην Κατεύθυνση Καλών Τεχνών.

Στην Α΄ Λυκείου, οι µμαθητές εντάσσονται σε τμήματα ανάλογα µε την Ο.Μ.Π., την οποία έχουν επιλέξει από τη Γ΄ Γυμνασίου. Η επιλογή της Ο.Μ.Π. γίνεται στο µμέσο περίπου της χρονιάς της Γ΄ Γυμνασίου, για να γίνει έγκαιρα ο προγραµµατισµός και η οργάνωση των Λυκείων και των Τεχνικών Σχολών.

Please follow and like us:

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *